Aarke toob stiili igapäevaellu

Pärast 10 aastat konsultantidena tööstusdisaini ja tootearenduse alal otsustasid Jonas Groth ja Carl Ljungh astuda järgmise sammu. Selleks oli nende päris oma Aarke kaubamärgi loomine. Esimese tootena tõid nad koostöös AGA-ga turule mulliveemasina, mis sai väga sooja vastuvõtu osaliseks.

„Pärast 10 aastat teiste heaks töötamist arvasime, et teame väga hästi, kuidas ideest lõpptooteni jõuda, ja otsustasime ajada oma asja,“ selgitab Jonas Groth. Nende kaubamärgi idee on arendada stiilne tootesari, mis lisab igapäevaelule ja -toimingutele peenust ja elegantsi. Sõna „aarke“ on lõunasaami sõna, tähendades igapäevaelu. Esimese tootena tutvustati eelmise aasta lõpus mulliveemasinat Aarke Steel, mida Rootsis ja teistes Põhjamaades ning Baltikumis turustab ainsana AGA.

Aarke Steel mulliveemasinad jõulukingituseks

Aarke mulliveemasinad on saadaval kõigils Euronicsi kauplustes üle Eesti.

Vaata lähemalt ostmisvõimaluste kohta Euronicsi koduleheküljel ja veebipoes aadressil www.euronics.ee.

Nagu Itaalia espressomasin

Jonas ja Carl ammutasid mulliveemasina loomisel inspiratsiooni oma isiklikest kogemustest. Vaadates poes ringi, ei tundunud neile ükski kodumasin nii stiilne nagu Itaalia espressomasin. „Mulliveemasin on fantastiline toode, mida oleme kodus juba pikemat aega kasutanud,“ selgitab Carl Ljungh. „Siiski mõistsime, et turul on veel ruumi masinale, mis oleks stiilne ja viimistletud kujundusega – enamgi, valmistatud täielikult roostevabast terasest.“ Ilusama mulliveemasina ideed toetasid ka nende sõbrad, kes nõustusid, et olemasolevad mudelid on küll funktsionaalsed, kuid välimuselt mitte parimad.

„Turul ei jää midagi silma nende jaoks, keda huvitavad disain ja klassikaline köögitehnika. Paljud suruvad oma masinad pigem kappi kui hoiavad need kõigile nähtavas kohas. Kui inimene soovib paar korda päevas mullivett juua, on palju mugavam, kui masin on kogu aeg käepärast,“ lausub Carl.

Raskem kui võinuks arvata

Kõik algas projekteerimisest. „Algul mõtlesime, et teeme lihtsat asja, mis ei tööta elektri ega elektroonika abil, aga me eksisime väga,“ selgitab Jonas. „Tegelikkuses pole see sugugi nii lihtne. Hoolimata sellest, et palkasime masinat konstrueerima tehnikud, pidime iga pisimagi detaili endale algusest peale selgeks tegema, nt kuidas saada kõik klapid tööle ja ühitada nii, et masinat oleks lihtne ja ohutu kasutada.”

Innustunud uuendajad

Disainerite paar lähtub soovist teha midagi uudset. Nad ei oleks end ealeski vaevanud mulliveemasina loomisega, kui neil poleks olnud usku, et suudavad pakkuda midagi, mis teiste seas välja paistab. „Me ei tõstaks eales jalga turule, kui me ei tooks sinna midagi uut. Poes on saadaval külluses hästikonstrueeritud ja -töötavaid masinad, aga meie arvates puudub teatud kategooriates üks pilkupüüdev mudel,“ ütleb Carl.

Jonas ja Carl on õnnelikud, et Aarke Steel tunnistati testides kõige paremaks, ning loodavad, et Aarke jääb kauaks turule. „Me tahame arendada muidki uusi masinaid ja tooteid selles segmendis ning tuua uuendusi ka teistesse tootekategooriatesse,“ lisab Jonas.

Tekst: Cecilia Rudengren ja Mathilda Simonsson. Illustratsioon: Cecilia Rudengren. Foto: Aarke

Aarke Steel – testides teistest ees

Uus mulliveemasin Aarke Steel võitis maksimaalpunktid TT Uudisteagentuuri parimate turul olevate mulliveemasinate katsetustes.

Masinat kommenteeriti järgmiselt: „Elegantne ja vastupidav Aarke lisab teie köögile paraja annuse stiili“ ja „Kasutusjuhend on lihtne ja loogiline, pakkudes just vajalikul määral teavet“. Eelmise aasta lõpus turule toodud kaubamärgi Aarke loojateks on kaks Rootsi tööstusdisainerit, Carl Ljungh ja Jonas Groth. AGA-l on Aarke müügi- ja eksklusiivne turustusõigus Rootsis ja teistes Põhjamaades ning Baltikumis. Teise koha vääriliseks tunnistati 4,6 punktiga 5-st AGA varasem auhinnatud AQVIA Exclusive. AGA mulliveemasin Happy sai säästukategoorias ka väga hea tulemuse – 3,3 punkti 5-st.

*TT Uudisteagentuur: Elegantsel ja vastupidaval Aarke Steelil on kõik, mida süda ihkab. 19.09.2017